Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Case

Frederiksdal Kirsebærvin har åbnet dørene til flere turister 

Med sparring og systematik har Frederiksdal Kirsebærvin fundet frem til de nye tilbud, som kan tiltrække flere gæster til Lolland-Falster.

Skrevet af:

"Med sparring og rådgivning fra trekløveret har vi haft mulighed for at diskutere og finde de områder, hvor vi mener, at vi kan være et berettiget og et attraktivt sted at tage hen," siger Inge Fisker fra Frederiksdal Kirsebærvin.

Indhold er hentet

På Frederiksdal Gods på Lolland har man siden 2006 fremstillet kirsebærvin i verdensklasse af de gode danske Stevnskirsebær. Det er liflige vildtgærede vine, lagret på egetræsfade, som man har vundet flere internationale priser for.

Bag vinsuccessen står godsejer Harald Krabbe, der havde kirsebærtræerne; journalisten Morten Brink Iwersen, der havde lidenskaben for vin; og kokken Jan Friis Mikkelsen, der havde passionen for råvarer af bedste kvalitet.

Det samarbejde har ført til, at godset i dag er Nordens største frugtvineri.

Men det er også mere end det. 

Frederiksdal Kirsebærvin inviterer nemlig gæster ind i Vineriet for at se produktionen, smage og spørge til vin og produktion, ligesom man sælger vinene i Vineriets gårdbutik. 

Det tilbud har Frederiksdal Kirsebærvin udviklet over årene. Senest gennem Væksttur Turismeboost. 

På Frederiksdal har vi gennem et par år haft fokus på at tiltrække endnu flere turister til Vineriet. Det betyder, at vi har udviklet rundvisninger, har etableret gårdbutik samt at vi løbende afholder events

Rundvisninger, gårdbutik og events

”På Frederiksdal har vi gennem et par år haft fokus på at tiltrække endnu flere turister til Vineriet. Det betyder, at vi har udviklet rundvisninger, har etableret gårdbutik samt at vi løbende afholder events. Vi oplever interesse for rundvisninger fra bl.a. tyske turister, der har besøgt området, hvilket gør samarbejdet med trekløveret: Marianne Stille fra VisitLolland-Falster, Dorte Kiilerich fra Erhvervshus Sjælland og den eksterne konsulent Sandra Neelmeyer yderst relevant for os,” siger salgs- og marketingchef Inge Fisker begejstret. 

Med sparring og rådgivning fra trekløveret har vi haft mulighed for at diskutere og finde de områder, hvor vi mener, at vi kan være et berettiget og et attraktivt sted at tage hen

Indhold er hentet

Systematisk tilgang giver resultater

”Vi har ikke tidligere systematisk set på, hvordan vi kunne udvikle og tiltrække flere turister, men det er blevet mere og mere aktuelt i takt med, at vi har oplevet stigende interesse for at besøge os og Lolland-Falster.”

”På Frederiksdal Kirsebærvin har vi et mål om at være en væsentlig ’Reason to go to Lolland’. Med sparring og rådgivning fra trekløveret har vi haft mulighed for at diskutere og finde de områder, hvor vi mener, at vi kan være et berettiget og et attraktivt sted at tage hen. Desuden har samarbejdet gjort det muligt for os at fokusere målrettet på det tyske turismepotentiale,” fortsætter hun. 

via projektet har vi fået en erkendelse af, at vi har brug for lokale samarbejdspartnere for at tage de næste skridt

Har erkendt et behov for lokale samarbejdspartnere

”Det konkrete resultat af forløbet er en vækstplan med prioriterede aktiviteter og initiativer, som vi nu arbejder med at implementere. Planen giver os et overblik over aktiviteterne samt rammerne for en tidsplan, hvilket betyder, at planen hurtigt bliver operationelt.” 

”Vi har tidligere i høj grad arbejdet alene, men via projektet har vi fået en erkendelse af, at vi har brug for lokale samarbejdspartnere for at tage de næste skridt, fordi – uagtet hvor god en oplevelse et besøg på Frederiksdal end vil være, så vil det ikke være den eneste sted at tage hen. Derfor skal vi samarbejde med restauranter, overnatningssteder og andre attraktioner på Lolland-Falster,” slutter salgs- og marketingchef Inge Fisker.

Vil du have sparring om udvikling af din turismevirksomhed?

Støttet af:

Indhold er hentet