Gå til sidens indhold

Indhold er hentet

Indhold er hentet

Artikel

Er din turismevirksomhed vækstparat?

Turismen vil i fremtiden udgøre en væsentlig del af væksten på Sjælland. Er din virksomhed klar? Forretningsudvikler Dorte Kiilerich stiller her 10 spørgsmål, der er afgørende for, om du kan være med.

Indhold er hentet

Med en forventning om en stabilt stigende vækst i turismen på Sjælland i de kommende år og en markant stigning i den tyske turisme efter åbningen af Femern-forbindelsen i 2030, er det ikke uvæsentligt at spørge sig selv, om man med sine tilbud er klar til at tage imod de tyske turister. 

Har virksomheden det kvalitetsprodukt, de tyske turister vil have? Hvordan får vi det? Og kan vi evt. samarbejde med andre om at tiltrække turisterne til vores lokalområde? 

Er du gearet til rejsen?

En ting er dog, hvad man forestiller sig. Noget andet er, om man har forudsætningerne for at nå i mål. Derfor er spørgsmålet måske først og fremmest: Er min virksomhed overhovedet gearet til den rejse?

Forretningsudvikler Dorte Kiilerich har arbejdet med udvikling af virksomheder i turisme- og oplevelsesbranchen i 27 år og hun har følgende spørgsmål, som virksomheder der ønsker at være en del af turismeudviklingen skal forholde sig til.

Men frygt ikke. Hvis svarene ikke falder dig let, kan du få sparring til din turismeudvikling i Erhvervshus Sjælland.  

10 spørgsmål om vækstparathed

1

Har min virksomhed et skalerbart vækstpotentiale?

Indhold er hentet

  • Er vi klar til nye og flere målgrupper fra Danmark og udlandet?
  • Kan vores kapacitet, leverancer og drift følge med?
2

Har vi en investeringskapacitet, der kan rumme at realisere potentialet?

Indhold er hentet

  • Har vi økonomiske investeringsmuligheder?
  • Har vi tid- og kompetencemæssige investeringsmuligheder?
3

Er vi som ledelse motiveret til at udvikle og vækste virksomheden?

Indhold er hentet

  • Er vi motiveret til at bruge tid og ressourcer, der kan igangsætte væksten?
4

Er vi åbne overfor digitalisering og dataopsamling?

Indhold er hentet

  • Har vi kompetencer og værktøjer til at digitalisere vores markedsføring?
    Har vi kompetencer og værktøjer til at anvende data i vores prioriteringe?
5

Er vi tydelige i vores pointeringer af målgrupper?

Indhold er hentet

  • Er vi skarpe på vores prioriteringsgrundlag af nuværende og potentielle målgrupper?
6

Har vi tydelige målsætninger?

Indhold er hentet

  • Hvilke produkter, oplevelser, services og leverancer ønsker vi at skabe vækst indenfor?
  • Hvilke nye værktøjer ønsker vi at arbejde med fremover?
7

Oplever vi nogle tydelige økonomiske gevinster ved at vækste?

Indhold er hentet

  • Er det muligt at ansætte flere medarbejdere når væksten indtræder?
  • Har vi en plan for hvilke medarbejdere vi har brug for til hvilke opgaver?
8

Er vi en del af nogle turismemæssige værdikæder og samarbejder?

Indhold er hentet

  • Kan vi vækste sammen med nogle af vores samarbejdspartnere?
  • Giver det mening at samarbejde, udvikle og vækste i værdikæder omkring et tema eller geografi?
9

Har vi kendskab til og indsigt i den destinations brand og styrkepositioner, som vi geografisk ligger i?

Indhold er hentet

  • Vil det give mening for os at sikre synergi til destinationens fortællinger og styrker?
10

Hvad er vores timing for arbejdet med at udvikle og igangsætte skalerbare vækstaktiviteter?

Indhold er hentet

  • Er der noget, der holder os tilbage for at gå i gang?

Læs mere om Erhvervshus Sjællands tilbud

Støttet af:

Der blev ikke fundet nogle resultater, som matcher filtreringen.

Indhold er hentet