Vækstpilot sætter skub på digitale processer
Rengøringsvirksomheden RENE LINJER har med SMV:Vækstpilot fået nye øjne på virksomhedens bogholderi og de digitale processer.
Indhold er hentet
Indhold er hentet
Den rigtige højtuddannede kan skabe vækst og udvikling i mange små og mellemstore virksomheder. Hvis din næste medarbejder skal være højtuddannet, kan du nu få tilskud til lønnen.
Indhold er hentet
Der er altid en risiko, når du som virksomhedsleder tager en ny type medarbejder ind – men nu bliver det lidt nemmere. Du kan nemlig få dækket halvdelen af din nye medarbejders løn, hvis du søger gennem Erhvervshus Sjælland, og samtidigt kan vi hjælpe med rekrutteringen af lige præcis den medarbejder, der bedst kan løse dine opgaver.
Du kan få tilskuddet i op til seks måneder, så både du og din nye medarbejder har tid til at se hinanden an.
I en tid med Corona og krav til grøn og digital omstilling er der brug for ny viden og nye kompetencer, som flere virksomheder har erfaret.
Indhold er hentet
”Den rigtige højtuddannede kan skabe stor værdi i en virksomhed, men at det er vigtigt med et godt match." Det siger Mirwais Fedai, som til dagligt arbejder med at matche små og mellemstore virksomheder med højtuddannede kandidater. ”Hvad end du søger en færdiguddannet eller studerende til for eksempel at hjælpe med administrative opgaver eller optimering af salg og virksomhedens brand, så fører vi dig videre i din søgen. Det sker i et samarbejde mellem Erhvervshus Sjælland og Akademikerne, som tilsammen giver adgang til et hav af kandidater og muligheder for at udvikle din forretning.”
Indhold er hentet
En undersøgelse fra akademikerkampagnen viser, at værditilvæksten for en virksomhed som har højtuddannede ansat vil på fem år vokse med 41% sammenlignet med virksomheder, der ikke har en højtuddannet ansat.
Indhold er hentet
En række virksomheder i regionen har allerede erfaringer med at ansætte højtuddannede. Kandidaterne har bl.a. hjulpet med administrative opgaver, optimering af salg og virksomhedens brand. En af virksomhederne er Viggo Bendz, der ansatte Nikolaj som marketing manager, og det har de ikke fortrudt: ” fra vi startede for nogle år siden, hvor vi selv skulle ud og jagte kunderne, der kommer kunderne mere til os i dag. Og så kan vi sparke dem med at lave noget rigtig målrettet markedsføring”, siger virksomhedsejeren Poul Erik. Nikolaj har bl.a. stået i spidsen for en ny kunde- og markedsføringsstrategi samt en webshop, der har gjort det nemmere for kunder at købe virksomhedens produkter online.
Ansæt nye kompetencer til at udvikle din virksomhed med en Vækstpilot
Støttet af: