Indhold er hentet
Privatlivspolitik
Vi behandler dine data, hvis du har været i kontakt med os, hvad enten det er i form af et event, du har fået sparring eller været en del af et forløb. Vi behandler altid dine data sikkert.
Indhold er hentet
Erhvervshus Sjælland, Fulbyvej 15, 4180 Sorø, CVR: 4008 4746, er dataansvarlig for de oplysninger vi behandler om dig, og vi sikrer at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Vi tager din databeskyttelse alvorligt, og vi har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
Kontaktoplysninger
Du kan kontakte os på tlf. 55 35 30 35 eller mail info@ehsj.dk, hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger.
Du kan også kontakte vores DPO: td@gapsolutions.dk eller tlf. 71 74 98 45.
Indhold er hentet
Behandling af personoplysninger
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Hvis du ikke ønsker at vi behandler disse oplysninger, kan det være problematisk at opretholde og imødekomme eventuelt indgåede aftaler og retlige forpligtelser.
Hvor kommer dine personoplysninger fra
Vi indsamler personoplysninger om dig på forskellige måder. Nedenfor kan du se nogle eksempler på, hvor dine oplysninger kommer fra:
- Ved brug af cookies på vores hjemmeside
- Ved at du selv afgiver oplysninger, fx ved at besvare et spørgeskema eller udfylde en formular på hjemmesiden
- Ved at du kommenterer på os eller følger os på sociale medier, såsom Facebook og LinkedIn
- I forbindelse med samarbejde eller deltagelse i et forløb, sparring, event eller anden aktivitet hos os
Nedenfor kan du se, på hvilket grundlag vi behandler dine oplysninger, til hvilket formål, og i hvor lang tid vi opbevarer dem.
- Hjemmesidebesøgende
Indhold er hentet
Første gang du lander på Erhvervshus Sjællands hjemmeside, ser du et banner med information om cookies til statistik. Hvis du klikker på 'Afvis', sættes der ingen cookies til statistik. Vi bruger dog en cookie for at huske dit nej. Vi gør dette for at kunne sikre en optimal drift af vores hjemmeside.
Vi behandler følgende oplysninger om hjemmesidebesøgende:
- Et genereret userID
Vi behandler oplysningerne på følgende behandlingsgrundlag:
- Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e og a for så vidt angår almindelige personoplysninger, og samt artikel 9, stk. 2, litra f og g for så vidt angår følsomme personoplysninger.
Du kan læse mere om vores cookies, hvad en cookie er, samt hvordan du sletter dem eller slår dem fra i vores cookiepolitik, som du kan finde her
- Kontaktpersoner hos de virksomheder vi giver vejledning
Indhold er hentet
Når du er kontaktperson hos en virksomhed, som vi giver vejledning til, eller som vi ønsker at starte et forløb om vejledning op sammen med, behandler vi (primært) følgende personoplysninger om dig:
- Navn, adresse, mail og telefonnummer, stilling, uddannelse eller arbejdsfunktion
- CPR-nummer
- CVR-nummer og P-nummer
Vi behandler personoplysninger om kontaktpersoner i de virksomheder vi giver vejledning til med det formål at varetage og administrer den ydelse som vi leverer til dig og vores samarbejde i de forskellige projekter. Vi behandler også oplysninger om dig med det formål at måle effekten af aktiviteter som Erhvervshusene udfører, som anført i Erhvervsstyrelsens nationale resultatkontrakt med Erhvervshusene.
Vi indsamler disse oplysninger på følgende retsgrundlag:
- Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige personoplysninger, og samt artikel 9, stk. 2, litra f og g for så vidt angår følsomme personoplysninger.
- [JK1] [CK2] Bekendtgørelse nr. 285 af 1. marts 2022 om støtteberettigelse, regnskab, revision og kontrol m.v. i forbindelse med udbetaling af tilskud fra Den Europæiske Regionalfond, Den Europæiske Socialfond Plus og Fonden for Retfærdig Omstilling § 16, stk. 4, nr. 5.
- Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) Nr. 1303/2013 af 17. december 2013 artikel 125, stk. 4, litra a, og Kommissionens delegerede forordning (EU) Nr. 480/2014 af 3. marts 2014 artikel 25.
- Europa-Parlamentets og Rådets Forordning Nr. 1304/2013 af 17. december 2013 om Den Europæiske Socialfond og om ophævelse af Rådets forordning (EF) nr. 1081/2006 bilag I.
- Lovbekendtgørelse nr. 433 af 22. april 2014 (forvaltningsloven) § 28, stk. 2, nr. 3 for så vidt angår fortrolige oplysninger.
- Lov nr. 502 af 23 maj 2018 om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (databeskyttelsesloven) § 11, stk. 1, for så vidt angår behandlingen af personnummer.
Vi opbevarer oplysningerne i det tidsrum lovgivningen tillader, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.
- På projekter med EU støtte opbevares oplysningerne i op til 10 år, jf. BEK nr. 586 af 03/06/2014 § 33, stk. 2, jf. KOMMISSIONENS FORORDNING (EU) Nr. 1407/2013 af 18. december 2013 om anvendelse af artikel 107 og 108 i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde på de minimis-støtte art 6, stk. 4.
- For andre danske statsstøtteprojekter opbevares data i 5 år, jf. BEK nr. 586 af 03/06/2014 § 33, stk. 1.[JK3] [RT4] [RT5] [CK6]
- Oplysninger om kontaktpersoner hos virksomheder, hvor der ikke blev startet vejledning op, slettes 2 år efter sidste kontakt eller ved anmodning herom.
Din data kan blive delt med følgende datamodtagere:
- Erhvervsstyrelsen og Danmarks Statistik kan modtage information om virksomheden, samt informationer om eventuelle eksterne rådgivere, virksomheden er henvist til under forløbet.
- Analysefirmaet Competencehouse, som via kontaktpersonerne evaluerer en stor del af vores vejledte virksomheders interaktion med Erhvervshusene, modtager navn og e-mail på virksomhedens kontaktpersonen for at kunne gennemføre en tilfredshedsundersøgelse.
- Person- og virksomhedsdata deles med andre offentlige erhvervsfremmeaktører, der benytter fælles CRM-systemer, og kan endvidere deles med øvrige offentlige aktører/myndigheder og samarbejdspartnere med henblik på at forbedre nuværende eller fremtidige ydelser til virksomhederne/erhvervslivet, eller i statistisk øjemed, hvis relevant.
- Samarbejdspartnere
Indhold er hentet
Når du er samarbejdspartner hos os, kan vi behandler følgende personoplysninger om dig:
- Navn, Adresse, E-mail, Telefonnummer
- Bankoplysninger
- CVR nr
- CPR-nummer
- Generelle kompetencer, CV, uddannelsesbaggrund.
Vi indsamler personoplysninger om samarbejdspartnere med det formål at administrere de kontrakter som vi indgår med dig, herunder særligt at sikre vores kontaktmulighed og vidensgrundlag omkring dig i forbindelse med vores samarbejde. Dette er af central betydning for de ydelser, Erhvervshus Sjælland leverer til vores kontaktpersoner som repræsenterer de virksomheder og iværksættere vi giver vejledning. Desuden kan vi behandle oplysninger om dig, for at kunne dokumentere vores brug af samarbejdspartnere i relation til udførslen af vores myndighedsopgave, i form af erhvervsfremmeydelser som anført i Erhvervsstyrelsens nationale resultatkontrakt med erhvervshusene.
Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige personoplysninger, og samt artikel 9, stk. 2, litra f og g for så vidt angår følsomme personoplysninger.
Vi opbevarer oplysningerne i det tidsrum lovgivningen tillader, og vi sletter dem når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.
- På projekter med EU støtte opbevares oplysningerne i op til 10 år, jf. BEK nr. 586 af 03/06/2014 § 33, stk. 2, jf. KOMMISSIONENS FORORDNING (EU) Nr. 1407/2013 af 18. december 2013 om anvendelse af artikel 107 og 108 i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde på de minimis-støtte art 6, stk. 4.
Dine data kan blive delt med følgende datamodtagere:
- Erhvervsstyrelsen og Danmarks Statistik modtager information om eksterne rådgivere, som kontaktpersonerne i de virksomheder vi giver vejledning til, henvises til.
- Offentlige erhvervsfremmeaktører der benytter et fælles CRM system.
- Offentlige myndigheder.
- Private virksomheder/iværksættere i de tilfælde det er relevant.
- Nyhedsbrev
Indhold er hentet
Når du melder dig til at modtage vores nyhedsbrev, behandler vi følgende oplysninger om dig:
- E-mail og navn
Formålet er at levere et nyhedsbrev til dig, som retter sig mod dine interesser og ønsker, så du oplever, at indholdet er relevant.
Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra a for så vidt angår almindelige personoplysninger.
Dine personoplysninger slettes, når du trækker dit samtykke tilbage. Det er frit for dig at trække dit samtykke tilbage, og du kan benytte kontaktoplysningerne i toppen, hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage.
- Brug af billeder
Indhold er hentet
Vi offentliggør harmløse billeder, som ikke specifikt har fokus på enkelte personer, på internettet, hvis vi vurderer, at billedet har en positiv virkning på omverdenens opfattelse af os, enten som arbejdsplads, som samarbejdspartner eller i andre sammenhæng. Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige personoplysninger. [JK1]
Hvis du aktivt skal deltage i markedsføring, videos eller andre salgsfremstød i samarbejde med os, vil vi sikre os at dette sker på baggrund af et samtykke fra dig eller via en model kontrakt. Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra a eller b for så vidt angår almindelige personoplysninger.
Billeder bliver slettet, hvis vi vurderer at de ikke længere tjener deres formål, hvis en kontrakt om brugen af billedet er udløbet eller hvis du trækker dit samtykke tilbage. Du har også altid mulighed for at gøre indsigelse i vores brug af billeder, hvoraf du fremgår.
- Kontakt og kommunikation
Indhold er hentet
Når du henvender dig til os pr. mail, telefon, kontaktformular på hjemmesiden eller pr. almindeligt brev, behandler vi følgende oplysninger om dig:
- Dine kontaktoplysninger samt indholdet af din henvendelse.
Formålet med behandlingen af dine personoplysninger er, at vi gerne vil yde dig en god service og behandle din henvendelse.
Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige personoplysninger, og samt artikel 9, stk. 2, litra f og g for så vidt angår følsomme personoplysninger.
Dine personoplysninger slettes, når formålet med opbevaringen af personoplysningerne ikke længere er til stede. Dette vurderes konkret ud fra den specifikke henvendelse og henvendelsens karakter. Vi behandler dine personoplysninger, så længe vi har en korrespondance med dig. Når korrespondancen er afsluttet, og indholdet af denne ikke giver anledning til yderligere handling, slettes dine oplysninger.
- Jobansøgere
Indhold er hentet
Når vi modtager din ansøgning, vil den blive gennemlæst og behandlet efter nedenstående forskrifter.
Ansøgningen med bilag bliver delt internt med relevant personale i rekrutteringsprocessen.
Personoplysninger som fremkommer i rekrutteringsprocessen, vil blive behandlet på følgende behandlingsgrundlag:
Vi behandler oplysningerne på baggrund af Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (generel forordning om databeskyttelse) artikel 6, stk. 1, litra e for så vidt angår almindelige personoplysninger, og samt artikel 9, stk. 2, litra f for så vidt angår følsomme personoplysninger.
Behandlingen af CPR-nummer sker alene, hvis du selv har afgivet det i forbindelse med ansøgningen eller CV’et. Vi behandler oplysningerne efter Lov nr. 502 af 23 maj 2018 om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (databeskyttelsesloven) § 11, stk. 1, for så vidt angår behandlingen af personnummer.
Efter databeskyttelsesreglerne har du ret til at få oplyst, om meddelelse af personoplysninger er lovpligtigt eller et krav, der skal være opfyldt for at indgå en kontrakt, om du har pligt til at give personoplysningerne og de eventuelle konsekvenser af ikke at give sådanne oplysninger.
Vi bemærker i den forbindelse, at det følger af helbredsoplysningsloven, at en lønmodtager inden ansættelsen af egen drift eller på spørgsmål derom fra arbejdsgiveren skal oplyse, om lønmodtageren er bekendt med at lide af en sygdom eller har symptomer på en sygdom, som vil have væsentlig betydning for lønmodtagerens arbejdsdygtighed ved det pågældende arbejde. Derudover bemærkes det, at hvis du bliver tilbudt ansættelse, skal vi bruge visse personoplysninger om dig til at udarbejde din ansættelseskontrakt, herunder bl.a. dit navn og din adresse, jf. bestemmelserne i ansættelsesbevisloven. Hvis du ikke ønsker at give de oplysninger, du er forpligtet til at give i overensstemmelse med bestemmelserne i helbredsoplysningsloven og de oplysninger, der er er nødvendige for, at der kan udarbejdes en ansættelseskontrakt, vil det ikke være muligt at tilbyde dig ansættelse.
Vi gemmer din ansøgning med bilag indtil vi finder den rette kandidat, og rekrutteringsprocessen bliver afsluttet. Herefter vil din ansøgning med bilag blive opbevaret i 6 måneder, hvorefter den vil blive slettet.
Ved uopfordrede ansøgninger gemmer vi din ansøgning med bilag i 6 måneder, hvorefter de bliver slettet.
Hvis vi gerne vil gemme din ansøgning med bilag i mere end 6 måneder, kontakter vi dig for at få dit samtykke til dette.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at henvende dig til os ved brug af ovenstående kontaktoplysninger.
Øvrige oplysninger om behandling
- Sikkerhed
Indhold er hentet
Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at forhindre at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen. Vi sikrer os, at behandlingen kun kan finde sted, når alle databeskyttelsesprincipper er opfyldt. jf. GDPR art. 5.
Al datatransmission og lagring af personoplysninger sker på systemer, hvor der er etableret backup og genetableringsprocedure for alle servere. Adgang til personoplysninger er underlagt både organisatorisk og tekniske foranstaltninger, som fx bruger-ID og et personligt password m.v.
- Dataminimering
Indhold er hentet
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de personoplysninger, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type oplysninger, der er nødvendige at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de oplysninger, vi behandler, kan også være bestemt af behovet for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.
- Vi holder data ajour
Indhold er hentet
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer, så sørger vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.
- Videregivelse af oplysninger
Indhold er hentet
Vi benytter en række tredjeparter til opbevaring og behandling af oplysningerne, herunder leverandører af it-løsninger. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til deres egne formål.
Vi overfører til tider data til virksomheder placeret i usikre tredjelande. Sker dette, gør vi det kun såfremt vi har et lovligt overførelsesgrundlag. Vi kan overføre almindelige persondata (fx navn og e-mail eller billeder) til følgende virksomheder i USA, baseret på kommissionens standard kontrakter, jf. GDPR art. 46, stk. 2, litra c:
- Vimeo
- YouTube
- HubSpot
- Pipedrive
- Microsoft
- Smartsheet
- Fælles dataansvar (ved brug af sociale medier)
Indhold er hentet
Vi bruger følgende sociale medier: Facebook og LinkedIn, som er kategoriseret som fælles dataansvarlige. Fælles dataansvar betyder, at begge parter er ansvarlige for formålet for og behandlingen af personoplysninger.
Du kan finde vores aftale om fælles dataansvar her: https://legal.linkedin.com/pages-joint-controller-addendum og https://www.facebook.com/legal/controller_addendum
Hvis der offentliggøres kundeudtalelser eller lignende, gør vi dette ud fra et samtykke, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra a.
- Dine rettigheder
Indhold er hentet
Når vi behandler personoplysninger om dig, har du i medfør af GDPR en lang række rettigheder. Du kan derfor, hvis du kontakter os, gøre brug af følgende rettigheder:
- få indsigt i dine personoplysninger
- få berigtiget dine registrerede personoplysninger
- få slettet personoplysninger om dig selv
- få begrænset behandlingen af dine personoplysninger.
- få udleveret dine personoplysninger (dataportabilitet) mhp. at overflytte til en anden dataansvarlig
- gøre indsigelse mod behandlingen når behandlingen er baseret på vores rolle som offentlig myndighedsudøver (databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra e)
Hvis du giver samtykke til os, er dit samtykke frivilligt, og det har ingen konsekvenser for dig, hvis samtykke ikke gives, kun gives til enkelte punkter eller senere tilbagekaldes. Tilbagekaldelse af samtykket kan ske til enhver tid ved at benytte kontaktoplysningerne ovenfor. Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen.
Når du henvender dig med en anmodning om at gøre brug af ovenstående rettigheder, vil vi svare dig indenfor en måned. Hvis vi ikke kan imødekomme din anmodning, får du en begrundelse for det.
For at gøre brug af dine rettigheder, eller hvis du har spørgsmål til ovenstående, kan du henvende dig til os eller vores DPO. Kontaktoplysningerne finder du øverst på siden.
Hvis du efterfølgende er utilfreds med måden, hvorpå vi behandler dine oplysninger, har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet.